Pocitová mapa VRT a geologické průzkumy na úseku Světlá n. S. - Velká Bíteš

Sdílejte s projektanty vysokorychlostní železnice své pocity, Vašemu okolí rozumíte nejlépe vy!

Zachyťte své myšlenky, zkušenosti a názory na konkrétní místo v pocitové mapě pro úsek ze Světlé nad Sázavou přes Jihlavu do Velké Bíteše (VRT Vysočina II). Získané podněty projektanti využijí pro podrobné projektování tratě.

Vložte své podněty do 4. února jednoduše z počítače či chytrého telefonu: www.pocitovemapy.cz/vrt-vysocina-2/


Vážení spoluobčané,

Správa železnic nás oslovila a požádala o spolupráci na přípravě vysokorychlostní tratě (VRT) v úseku ze Světlé nad Sázavou přes Jihlavu do Velké Bíteše pod názvem VRT Vysočina II. Úsek je součástí VRT Praha – Brno – Ostrava. Pomocí tzv. pocitové mapy můžeme ovlivnit technické zpracování, které se dotýká našeho okolí. 

Řekněme, na co nemají projektanti VRT Vysočina II zapomenout. Naše názory a poznatky projektanti využijí při podrobném projektování. Naše okolí známe nejlépe my. Do pocitové mapy můžeme zakreslit místa, která v našem okolí máme rádi nebo která by zasloužila zlepšit, případně jim něco chybí. S našimi podněty boudou projektanti a krajináři dále pracovat, aby VRT co nejcitlivěji zasadili do krajiny Vysočiny.

Vložení názoru je jednoduché a nezabere vám mnoho času, samozřejmě i zcela anonymní. Využít můžete počítač i chytrý telefon. Mapa je pro vás otevřena do 4. února.

Pocitovou mapu naleznete pod odkazem: www.pocitovemapy.cz/vrt-vysocina-2/

Více informací o celém projektu naleznete na: vrtky.cz

Konkrétní informace o tomto úseku: vrtky.cz/vysocina-2


Správa železnic vám předem děkuje za vyplnění. 

VRT-FB-pocitova-mapa-2

QR


















Geologický průzkum pro vysokorychlostní trať Praha – Brno v roce 2025

Mezi Světlou nad Sázavou a Velkou Bíteší se připravuje významný projekt! Plánuje se zde nová vysokorychlostní trať, která propojí Prahu a Brno s Jihlavou. Díky napojení pomocí sjezdu z vysokorychlostní trati budou moci vlaky dojet až na nádraží Jihlava město. Cestující se tak dostanou z centra Jihlavy do Brna za 36 minut nebo do Prahy za přibližně 50 minut. Než však Správa železnic může v přípravě projektu pokročit, je nezbytné zjistit, co se nachází pod povrchem plánované tratě. Odpověď na tuto otázku přinese geologický průzkum.

Zkušební vrty budou provádět geologové z firmy GeoTec-GS, a. s. Vyvrtané vzorky pomohou odborníkům pochopit geologické a vodní podmínky, což je klíčové pro správné projektování trati. Před zahájením průzkumných vrtů budou všichni majitelé dotčených pozemků informováni a dohodnou se s nimi potřebné podrobnosti.

Proč se provádí geologické průzkumy?

Geologické průzkumy jsou nedílnou součástí projektové přípravy všech velkých dopravních staveb, včetně železničních tratí. Při těchto průzkumech se zkoumá složení horninového podloží a vodní režim v místech, kde trať povede. Získané informace se využijí při tvorbě detailní projektové dokumentace a pomohou navrhnout řešení, které minimalizuje dopady trati na blízké i vzdálenější okolí. Například umožní vybrat nejvhodnější opatření, která zabrání poklesu podzemních vod, nebo navrhnout efektivní odvádění povrchové vody od budoucí tratě.

K průzkumu se nejčastěji používají malá nákladní vozidla vybavená zařízením pro průzkumné práce. Vhodná vozidla a technologie se volí podle místních podmínek. Některé odebrané vzorky se pak přepravují do laboratoří k dalšímu zkoumání.